torsdag 28. mai 2009

Aktiv KrF hjelp!


Det er mye å si om FrP og deres politikk. Det har nesten blitt som en vane for oss å hørre den krasse stemmen til Siv som brøler ut om ditten og datten. Det må sies at det er ganske så komisk at av alle de rundt 60 sakene FrP har hatt oppe på stortinget i løpet av ett år, så har absolutt ingen av dem blitt vedtatt. 

Jeg og mange med meg, håper at det samme vil skje med den nye store FrP saken. Nemlig aktiv dødshjelp. FrP vil satse på å ta i bruk et system som sier at mennesker i en desperat situasjon, en situasjon hvor normal tankegang er svekket, skal kunne bestemme å ta sitt eget liv ved legens hjelp. Selv om det ville blitt lagt svært strenge rutiner rundt dette, kan det ikke ses bort ifra at det allerede er prøvd i andre europeiske land slik som Nederland og Belgia, med flere negative sider. For eksempel hele 1 av 4 som utfører såkalt eutanasi dør som følge av komplikasjoner. Det vil si at døden blir alt annet enn behagelig. Bare dette ene argumentet alene er nok for å få meg til å stemme imot!

Selv om jeg elsker å skrive negativt om FrP og om slike saker, vil jeg heller rette en takk til Siv Jensen og co. Takket være deres "nye" politikk har flere forstått at FrP virkelig ikke er det rette partiet å stemme. Takk for at dere klart og tydelig viste deres sanne side og gav oss tilbake mange av de gode velgerne vi sårt har savnet!

Takk for aktiv KrF hjelp, FrP!

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Grunnen til at FrP ikke har fått igjennom noen saker er fordi det er sosialister som sitter med et flertall på stortinget. FrP er et liberalistisk blått parti, imens regjeringen er satt sammen av de varmere farver.
    Dette er trolig grunnen til Frps få eller ingen gjennomslag.

    Så, aktiv dødshjelp. Jeg ser tall men ingen kilder, derfor stiller jeg meg tvilende til påstanden din om eutanasi.

    Ellers kan jeg på en religiøs side se grunnlag for og stemme nei til aktiv dødshjelp. Men utenfor religion ser jeg mindre problemer med dette.

    Kan du dokumentere meningsmålinger som viser at Frp har tapt oppslutning på meningsmålingene etter vedtaket om dødshjelp?


    Forresten, jeg har lest igjennom bloggen din, og ser meg meget forundret. Hvilke partier vill du helst se i regjering? Hvis mulighetene bare var : Frp og Høyre, eller nådagens regjering? Dette er jo tross alt de eneste alternativene pr dags dato som ansees som reelle.

    SvarSlett
  2. Forresten, under innleggene hadde det vært andre svar alternativer. Personlig føler jeg ikke på flere av innleggene at noen av mulighetene du har gitt meg er reelle i forhold til innholdet i bloggen.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Kjekt at du kommentere litt på bloggen!
    Eg prøve å la denne bloggen vera basert på mine egne opplevelser og oppfatninger av ka som skjer. Når det gjelde eutanasi og de tallene så står d masse om det på nett blant aent på wikipedia. Der har d stått ganske lenge nå, så regne me at hvis d ikke stemte så ville d nok ha vært fjerna for lengst. Sjøl om eg seff vett at Wikipedia ikkje alltid e plassen kor fakta alltid e heilt 100%

    I og me at eg basere meg mye på ting eg sjøl observere og har ein oppfatning av, så føle eg at eg har grunnlag te å sei at det e flere kristne som mest sannsynligvis vil stemma på KrF fremfor FrP. Kjenne veldig mange tidligere FrPere som seie d nå. Någe og Vårt Land spekulere i.

    Ja d stemme at me har ein sosialistisk regjering. Ein regjering eg har blitt ganske lei av, så eg ville nok heller gått for høyre og FrP enn dagens regjering, men tror absolutt ikkje at dette e de einaste alternativene me har! D fins mange i høyre som skikkelig kvie seg for å samarbeida med FrP og statsminister spørsmålet e og ganske heftigt der.

    Ellers e jo dette ein heilt ny blogg som eg prøve å la vera mar enn bare ein politiske blogg. Eg har ganske mange interesser som eg like å snakka om, så derfor syns eg egentlig at de reaksjonskommentarene e greie ;) Men kjekt me kommentarer! =D

    SvarSlett